Monday, December 11Kompilasi Info Viral Terkini

Saya amat kesal dengan sikap keluarga tunang

Kongsikan Artikel Ini..!

...
Salam admin, saya ingin berkongsi cerita dan ingin meminta pendapat. Minta admin hidekan details saya.
Saya telah bertunang selama 11 bulan tetapi ada sedikit masalah timbul apabila seorang perempuan ini telah mengandung anak luar nikah.
Dipendekkan cerita, perempuan ini merupakan kekasih lama abang kepada tunang saya. Adik beradik tunang saya ada empat orang lelaki dan tunang saya merupakan anak keempat. Perempuan ini pernah mengenali keluarga tunang sebenar kehadiran saya.
Yang menjadi masalahnya sekarang ialah, perempuan ini mengandungkan anak orang lain dan menuduh abang tunang adalah puncanya. Sedangkan sudah lama terputus hubungan. Keluarga perempuan itu menyalahkan keluarga mereka.
Selepas masing-masing berbincang, abang tunang saya bersetuju untuk menjadi pak sanggup dan bertanggungjawab di atas segala yang terjadi serta ibunya mengambil keputusan untuk menjaga perempuan itu di rumahnya.
Dalam tempoh masa menjaga perempuan itu, saya banyak kali makan hati. Mana tidaknya, ibu kepada perempuan itu datang ke rumah, ada saja ibu kepada tunang meminta tunang saya pergi ke pasar membeli makanan. Sedangkan ada abang dan adik beradiknya yang lain. Seolah-olah perempuan itu pula yang berkahwin dengan tunang saya. Dengan mak saya sendiri pun tak dilayan seperti itu dan sudah tiga kali perkara yang sama berlaku.
Selepas beberapa bulan, si perempuan itu naik lemak dan meminta tolong tunang saya belikan susu dan juga nasi lemak disebabkan dia mengidam. Walhal abangnya yang sepatutnya bertanggungjawab ada di rumah. Sungguh melampau bila perempuan itu suruh tunang saya buat itu, buat ini.
Tambah lagi, ada seorang kawan yang tak bekerja lagi datang duduk sekali dengan keluarganya, dah empat bulan menganggur. Bukan tak dapat kerja tetapi memilih kerja. Dalam masa yang sama si kawan juga bawa kekasihnya melepak bersama-sama di rumah keluarga tunang sehingga barang dapur selalu habis. Apa yang dimasak tak dimakan, tapi barang yang tak disentuh lagi dihabiskan.
Saya amat kesal dengan sikap keluarga tunang. Bila hujung bulan, keluarga akan meminta tunang saya berikan duit untuk membeli barang dapur. Sehingga hari perempuan yang mengandung itu bersalin dan meminta tunang saya menanggung kos rawatannya di hospital. Sedangkan ibu dan bapa perempuan itu masih hidup lagi.
Yang membuatkan saya paling sakit hati apabila ibu si tunang meminta RM5,000 untuk buat perkahwinan abangnya dari duit simpanan perkahwinan kami yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Saya sangat kecewa dan kesal dengan apa yang terjadi sekarang. Bagi saya keluarganya mementingkan orang lain daripada dengan orang yang ada ikatan sampai masa waktu susah pun minta bantuan dari tunang.
Memang niat keluarganya baik tetapi perlu difikirkan dulu kemampuan masing-masing. Saya risau sekiranya sudah berkahwin kelak, apakah keadaan masih akan sama di mana mereka semua bergantung dengan tunang saya? Apakah ini yang dinamakan dugaan bertunang atau saya perlu buat keputusan untuk pilih mana yang terbaik? Saya minta pendapat daripada semua.

DMCA.com Protection Status

Kongsikan Artikel Ini..!

Comments

comments

  Dapatkan Ebook Percuma
Dapatkan Ebook Percuma
* we hate spam and never share your details.
×