Category: Global
0 Rahsia Tentang KLCC Yang Kita Tak Tahu

Rahsia Tentang KLCC Yang Kita Tak Tahu

Saya nak tulis pasal KLCC. Saya ni lahir tahun 80-an. So masa KLCC ni dibuat, saya sekolah rendah gitu.. Saya ingat lagi macam mana suasana dan perasaan menunggu menara tu siap. Semalam saya tengok dokumentari pembinaan dia dan terfikir2 sampai sekarang. Rasa takleh move on kalau tak share kat orang. Korang tahu tak ...

0 Adik Beradik Dirantai Di Katil Jadi Tebusan Ibu Bapa

Adik Beradik Dirantai Di Katil Jadi Tebusan Ibu Bapa

 BEBAS… Polis berjaya menyelamatkan 13 beradik berusia antara dua dan 29 tahun, sebahagian daripada mereka dirantai pada katil, dari sebuah rumah semalam, manakala ibu bapa mereka didakwa dengan tuduhan mendera. Kejadian disedari selepas gadis berusia 17 tahun berjaya melepaskan diri dari rumah di Peris, 113 ...

0 6 Orang Boss Paling Baik Di Dunia

6 Orang Boss Paling Baik Di Dunia

Sekiranya anda bertanya dengan mana-mana mereka yang telah bekerja sama ada mereka menyukai bos mereka atau pun tidak, rata-ratanya akan memberikan jawapan tidak. Tetapi berbeza dengan bos-bos yang luar biasa ini, mereka merupakan bos-bos yang paling disayangi oleh pekerja mereka kerana sifat luar biasa yang ...

0 Cara diluar negara untuk mengelakkan gelandangan

Cara diluar negara untuk mengelakkan gelandangan

Di beberapa negara, terdapat reka bentuk bangunan atau kerusi yang diletakkan di tempat-tempat awam dengan rekaan yang gagal atau salah. Namun di sebalik kegagalan itu, kerajaan tempatan sebenarnya mempunyai niat lain iaitu demi menjaga keharmonian dan kecantikan wajah sesuatu tempat itu terutamanya di pusat ...

0 Robot yang pertama diberi taraf kerakyatan di Arab Saudi!

Robot yang pertama diberi taraf kerakyatan di Arab Saudi!

Arab Saudi mencipta sejarah dunia apabila menjadi negara pertama yang memberikan taraf kewarganegaraan kepada robot wanita bernama Sophia. Malah, robot ini juga merupakan mesin ciptaan manusia yang pertama mendapat keistimewaan sebagai rakyat atau warganegara sesebuah negara. Dalam satu persidangan Inisiatif ...

0 Tanda-tanda Kiamat Kecil Telah Lengkap Sempurna

Tanda-tanda Kiamat Kecil Telah Lengkap Sempurna

 Harus diingat, kita sudah pun ‘embrace’ kepada tanda-tanda kiamat besar secara tidak rasmi iaitu keluarnya Dajjal dan Yakjuj & Ma’juj. Dajjal telah pun keluar dan kini berada dalam peringkat ‘sehari sama seperti sebulan’ iaitu diluar dimensi masa manusia. Manakala Yakjuj & Ma’juj telah pun dibebaskan ...

0 Siapakah Anonymous Sebenarnya?

Siapakah Anonymous Sebenarnya?

Hackers merupakan sebuah kumpulan penggodam elit yang menjalankan aktitviti mereka di atas talian tanpa meninggalkan sebarang kesan. Sebenarnya, terdapat ramai hackers yang digeruni di dunia ini, namun, salah satu yang paling popular yang sering menjadi sebutan orang ramai adalah tidak lain dan tidak bukan, ...